Förintelsens historia ur ett barns ögon..

Idag hade vi en ''elev-dag'' typ och det har varit den mest interessanta under hela min skolgång, vi fick nämligen besök av Tobias, en av de få barn som överlevde andra världskrigets olika läger. Han berättade hur alla barn under tio år skulle dödas och hur hans mamma och pappa gömde honom eftersom han bara var sex år (han fick sitta på en vind i en månad och 20 dagar helt ensam och var toltalt förbjuden att röra på sig då någon kunde upptäcka han!!) tills föräldrarna lyckades förfalska ett pass, som han var tio på så att han kunde jobba. Vi fick se bilder på hans släktingar som hade mördats och så berättade han om hur det var inne på de olika lägrerna och hur illa dom fick resa mellan dom i trånga tågvagnar utan mat och vatten. Det var riktigt sorgligt att höra och man vill ju bara skjuta Hitler som kan komma på sånna sjuka jävla ideer. Ni kanske har sett han på dokumentären han gjorde på svt2 tror jag.
Det är så himmla starkt att gå ut bland olika skolor och berätta om hur just HAN upplevde allt och hur han hade det, och jag lovar dig att det var något jag verkligen inte skulle velat missa.

(Jag vet, jag ser wierd ut men det var den enda bilden vi tog så jag får bjussa på det haha)
Den här dagen har alltså varit riktigt bra, MEN jag har en sak jag vill säga till min skola- byt ut dom jävla stolarna i aulan asså, så obekvämma!! haha ;D


Kommentarer
Postat av: bavve amin

Kille som bloggar. Bloggar om musik, mode för killar och tjejer, mig själv och mycket mer!

2009-09-30 @ 18:20:39
URL: http://www.baveamin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0